יום שלישי, 8 במאי 2012

מניקור מא' ועד ת'







אז מה נצטרך למניקור ?
1. אצטון (או מסיר לק אחר)
2.  צמר גפן
3. קוצץ ציפורניים \ מספריים
4. דוחף קיוטיקלס  (העור מסביב לציפורן).
5. פצירה
6. באפר לשיוף והחלקה
7. לק בסיס (כל לק, עדיף שקוף\צבע בהיר)
8. לק בצבע שאותו בעצם יראו :)
9. מייבש לק
10. מקלות צמר גפן
11. שמן לקיוטיקלס.

שלב ראשון
יש עליכן לק ? קחו את האצטון (או מסיר לק אחר) והצמר גפן ותסירו אותו טוב, ככה שלא ישארו שאריות על הציפורניים.



שלב שני
עם הקוצץ ציפורניים (ראשון מימין) או המספריים, נחתוך את הציפורן כך שתגיע לאורך הרצוי ובערך לצורה שאנו רוצים ליצור.

שלב שלישי 
נעביר את דוחף הקיוטיקלס (שני מימין), מחלק העליון של הציפורן כלפי פנים, בעדינות. הדוחף ידחוף את העור שעל הציפורניים כך שיצמד ממש אל הקצה, וכך הוא לא יפריע לנו כאשר נמרח את הלק על הציפורניים.


שלב רביעי
בעזרת הפצירה (ראשונה משמאל) נשייף את קצה הציפורן וכך ניתן לה את הצורה שאנו רוצות. אפשר לשייף לכל צורה - ציפורן מרובעת, מעוגלת, מחודדת. מה שתרצו. אני אוהבת את המראה היחסית עגול, ולכן אני משייפת בעיקר בקצוות של הציפורניים, כדי לעגל אותן, ומעבירה מעט על השאר כדי שיהיה ישר.

שלב חמישי
נעבוד עם הבאפר לשיוף והחלקה, על פי השלבים שכתובים על הצדדים השונים שלו. את החלקים של הבאפר מעבירים על כל שטח הציפורן, לא רק על הקצה שלה.
* חשוב - בחלק מהבאפרים, כמו הנוכחי שלי, השלב הראשון מאוד גס. הוא לא מיועד להעברה על הציפורן כולה מפני שהוא מחליש אותה ומשאיר מעין שריטות על הציפורן. השלב הראשון כאן הוא פשוט פצירה. יש באפרים שבהם החלק הראשון הוא חלק מהתהליך *
השלב הזה משאיר ציפורן חלקה שנוח למרוח עליה לק.

שלב שישי
הגיע הזמן של לק הבסיס. נמרח שכבה ממנו. אני אוהבת לשים חומר במשיחה במרכז הציפורן ואחר כך לעבור עם עוד משיחות קטנות בצדדים.
חשוב להשתמש בלק בסיס - הוא תורם לעמידות של הלק כולו וגם מונע הכתמה של הציפורן עצמה כאשר משתמשים בלקים כהים.

שלב שביעי
שתיים או שלוש שכבות של הלק בצבע שבחרתן. השכבה הראשונה תהיה דקה יחסית, ונמתין שהיא תתייבש. אלו שלאחר מכן יהיו בשביל האחידות של הלק. בד"כ יש צורך בשתי שכבות. אני אוהבת למרוח את הלק בדיוק כמו הבסיס - משיחה במרכז הציפורן ואחר כך לעבור עם עוד משיחות קטנות בצדדים.

שלב שמיני
לאחר שחיכיתן מעט זמן, מורחים מייבש לק. מייבשי לק יהיו שקופים ולפעמים יש כאלו שיצרו גימורים שונים ללק שכבר שמתם - מראה "רטוב", מראה מאט ועוד.
המייבש מקצר מאוד את תהליך הייבוש של הלק, וככה לא צריך לחכות ולא לגעת בכלום אחרי שמסיימים עם הלק.
המייבש שלי הוא עם נצנצים ויוצר גימור מנצנץ (מפתיע), נקנה בטעות כשלא שמתי לב שהנצנצים שם. תוספת נחמדה לפעמים, לא מתאים לכל לק.

שלב תשיעי
נשאר מעט לק מסביב לציפורן? זה הזמן לטבול מקלון צמר גפן בתוך האצטון (או מסיר לק אחר) ולנקות בעדינות את העור מסביב לציפורן.

והתוצאה:



והמוצר הנוסף: שמן לקיוטיקלס. קיימים הרבה מוצרים כאלו של חברות שונות, שכולם נועדו לטפל בעור העדין שמסביב לציפורן. מבחינתי הוא חלק מהמניקור כי הוא משלים את המראה של הציפורניים. אני לא תמיד משתמשת בו יחד עם המניקור, אם כן אז אני שמה אותו בסוף, אחרי שהלק יבש. אני בד"כ משתמשת בו בערב, כשאני יודעת שאני לא אתעסק במשהו עם הידיים כי לוקח לו זמן להיספג. אפשר גם לשים אותו לכמה דקות ואז לשטוף.
סיימנו :)

המוצרים שאני השתמשתי בהם:
* ערכה של "ללין" למניקור-פדיקור, שכוללת בתוכה קוצץ ציפורניים, דוחף קיוטיקלס, מקל מתכת לניקוי מתחת לציפורן, פינצטה ופצירה. (30 ש"ח בחנויות ללין).
* באפר לשיוף והחלקה של מאדינה מילאנו. (25 ש"ח לשלושה באפרים, בחנויות מאדינה מילאנו או בסופר פארם).
* לק הבסיס שלי הוא לק מספר 116 של Chic.
* הלק בו השתמשתי הוא לק מספר 238 של Chic.
* מייבש לק "הלוגרמה" (נצנצים..) של טופנייל. (12 ש"ח, קניתי בחנות בסגנון ביוטיקר\וואו).
* שמן פרחי בר של NTP, כתוב עליו גם טופנייל. (10 ש"ח, קניתי בחנות בסגנון ביוטיקר\וואו).

2 תגובות:

  1. אהבתי את ערכת המניקור שלך, אחד הדברים החמודים:-)
    אין דבר שאני שונאת לעשות יותר מלמרוח לק. בדיוק אתמול החלטתי (ב10 בלילה..) להחליף לק. מרחתי כמובן שכבת בסיס, שתי שכבות לק ושכבת מייבש. ב-1 בלילה פתאום אני קולטת שנהרס לי הלק בציפורן אחת. תיקנתי אותו ואחרי שהוא התייבש, אני קולטת שנהרסו לי (אלוהים יודע מתי, לא זזתי ולא נגעתי בכלום) עוד שתי ציפורניים. התייאשתי והורדתי את הלק מכל הציפורניים. אני מכינה את עצמי נפשית כמה ימים ואז אחזור לזה שוב...

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני מתעצבנת שנהרסת ציפורן ואז עד שמתקנים את קולטת שעוד אחת או שתיים נהרסו. זו הסיבה שאני מנסה לשים לק רק כשיש לי הרבה זמן לתיקונים ;)

      מחק