יום שבת, 15 בספטמבר 2012

איך להתחיל להתאפר ?

לא פעם מגיעות לפורום איפור בתפוז נערות וגם נשים שרוצות לדעת איך להתחיל להתאפר. אז בנות - הפוסט הזה בשבילכן, ביחד עם כמה טיפים על מוצרים ספציפיים.

אז איך מתחילים?
לדעתי החוכמה עם איפור היא לדעת להדגיש חלקים שונים בפנים (עיניים, שפתיים) ולטשטש דברים שמפריעים לך במראה, כמו חצ'קונים, כהויות וכו'.
בשביל המטרה הפשוטה הזו, בתור התחלה, לא תזדקקו ליותר מארבעה מוצרים - אלו שכאן הם אלו שאני התחלתי להתאפר איתם:


אז בשביל מה כל מוצר?
1. קונסילר: לכיסוי של כהויות מתחת לעיניים וגם לכיסוי נקודתי של חצ'קונים. פשוט מניחים מעט חומר, ומטשטשים עם האצבעות או עם מברשת. קונסילר לכיסוי של כהויות צריך להתאים לפי סוג הכהויות שאתם רוצים לטשטש, אפשר לבדוק את זה בפוסט המצוין של קורין בנושא. לכיסוי של חצ'קונים יתאים ברוב המקרים הקונסילר שתתאימו לכהויות, ובמקרה שלא, צריך לחפש קונסילר עם כיסוי גבוהה שיהיה בגוון העור.
* הקונסילר הראשון שלי: הקונסילר של ללין. לא ארחיב עליו כי הוא כבר לא נמכר, אבל בקיצור - הוא במרקם מאוד נוזלי, ולוקח לו הרבה זמן להתייבש. מה שכן - הוא כיסה בצורה בינונית גם כהויות וגם חצ'קונים, ככה שבשביל העשרה שקלים שהוא עלה לי במבצע, הוא עשה את העבודה שלו מעולה.
2. גלוס שקוף: הדרך הכי פשוטה להדגיש קלות את השפתיים. גלוס שקוף נותן מעט נפח לשפתיים וברק יפה. אני מחפשת בגלוס שלא יהיה דביק מידי, ושלא ייבש את השפתיים :)
* הגלוס הראשון שלי: גלוס שקוף של Ga-de. בסביבות גיל 12 אם אני זוכרת נכון, ביקשתי מאמא גלוס וזה מה שהיא קנתה לי. הוא ממש נחמד, באמת לא דביק ולא מייבש. כיף להשתמש בו והוא נותן את ההדגשה העדינה שהוא צריך.
3. עיפרון שחור: לדעתי בתור התחלה, עיפרון שחור מעולה להנחה בתוך העין, בקו המים. זה קצת "מקטין" את העין, ככה שבנות עם עיניים ממש קטנות - עדיף לדלג. ההנחה של העיפרון מדגישה את העין בצורה ממש יפה לדעתי, וזה אחד מהמוצרים שמופיע הכי הרבה בסקרי "איך התחלתן להתאפר?\מה היה מוצר האיפור הראשון שלכן?" וכנראה בצדק.
* העיפרון השחור הראשון שלי: עיפרון שחור מחברה שנקראת youngirl (אין לי מושג איפה ניתן לרכוש). "ירשתי" אותו מאמא, הוא נמרח בעדינות והמרקם שלו מעולה. יחסית עמיד בקו המים, כמה שעיפרון שחור יכול להיות :). מומלצים נגישים? עפרון העיניים של ג'ייד\פופה, שניהם מעולים ומוצעים בד"כ במחירים טובים (בין 10 ל30 ש"ח).
והמוצר הרביעי:


4. מסקרה: מסקרה טובה מדגישה את הריסים וגורמת לעין "להיפתח". יש הרבה סוגים של מסקרות ולהן מטרות שונות: הארכה של הריסים, הענקת נפח, הפרדה, מראה של ריסים מלאכותיים ... ועוד. כל אחת צריכה לבחור את המראה שהיא אוהבת, אבל בתור התחלה לדעתי כדאי להתחיל עם מראה טבעי, קצת הארכה ובעיקר הפרדה של הריסים.
* המסקרה הראשונה שלי: "Telescopic" של לוריאל. היא במקרה הייתה במבצע כשחיפשתי מסקרה, אז החלטתי לקחת אותה. מאוד אהבתי אותה - היא מפרידה את הריסים טוב ומאריכה אותם. אפקט ממש יפה בשכבה אחת, שמועצם בשכבות הבאות. היא לא נמרחת או מתפוררת במהלך היום.

אלה הטיפים שלי למתחילות מ0. אם כבר התחלתן ואתן מחפשות מעט להשתדרג, או שמההתחלה אתן מחפשות מראה מודגש\מיוחד יותר, החלק הזה של הפוסט בשבילכן:

איך לשדרג את האיפור הבסיסי שלנו?
השדרוג במקרה הזה הוא שדרוג של ארבעת המוצרים שדיברתי עליהם קודם, ולא הוספת מוצרים חדשים שהם שונים לגמרי. מוכנות? :)


   

1. קונסילר: עכשיו אפשר לבחור קונסילר שאמור לעורר את האיזור שמתחת לעיניים ולטפל בכהויות, או קונסילר שמאיר את האיזור שמתחת לעין. יש הרבה מוצרים כאלו בזמן האחרון, למגוון חברות יוקרתיות ועממיות.
* הקונסילר הנוכחי שלי: הרול און 2 ב-1 של גרנייה, שמופיע פה לא מעט.
2. גלוס צבעוני: עכשיו אפשר לבחור גלוס צבעוני, בכל צבע שנרצה ונאהב. לכל מותג יש קולקציות שלמות של גלוסים צבעוניים, ואתן יכולות לבחור כל צבע וכל רמת שקיפות שתרצו.
* הגלוס הצבעוני הנוכחי שלי: כמובן שהוא לא היחיד, אבל הוא בבירור "החרוש". הולך איתי לכל מקום בתיק וכנראה שזו הפעם הראשונה שאסיים גלוס. מדובר בגלוס 3D MAX של בורז'ואה, בגוון 42. אני מאוד אוהבת את הגוון שלו, הוא נעים על השפתיים ונותן להן מראה יפה ומודגש.
3. עפרונות עיניים צבעוניים: צבעים שונים שנניח בקו המים של העין\נתחום איתם את קו הריסים העליון (כמו אייליינר), ישנו את מראה העין ויבליטו אותה יותר מהנחת עיפרון שחור. כל אחד יכולה לבחור צבע שהיא אוהבת, ושמתאים לה לצבע העין או לגוון העור.
* העפרונות הצבעוניים שלי: צבעי חום, כחול, ירוק. כל אחד נותן לעין הדגשה שונה, ואפשר להתאים אותם גם לצבע של צלליות רבות. מהעיפרון החום נמחק הכיתוב, והכחול והירוק של חברת youngirl. שוב נדרשות כאן אופציות חלופיות, ושוב אמליץ על ג'ייד ופופה. לפופה יש גוונים מיוחדים ויפים, ואצל ג'ייד תמצאו את הסולידיים.


4. מסקרה: עכשיו אפשר לבחור מסקרה לפי האפקט שאתן אוהבות. מודגש, ארוך, נפח. הכל תלוי במה מחמיא למבנה העין שלכן ואיזה מראה אתן אוהבות. כמובן שאפשר להשתמש במסקרות שונות בהתאם לבוקר\ערב, ולאן אתן הולכות.
* המסקרה הנוכחית שלי: שוב, היא לא היחידה כרגע, אבל זו "האחות הגדולה" של הטלסקופיק מלמעלה. מה ההבדל ביניהן ? זו קצת יותר מאריכה ומפרידה, ונותנת מראה פחות עמוס. אני אישית יותר אוהבת את האפקט של הזהובה, אבל זו אחלה. היא לא גם לא נמרחת\מתפוררת.

והגענו לסוף !
כמובן שקיימות עוד מלא אפשרויות לשדרוג - הרי יש המון מוצרי איפור שלא נכנסו לפוסט הזה. לדעתי אלה המוצרים הבסיסיים, שנוח ונכון להתחיל איתם.
תודה רבה למנהלי עמוד הפייסבוק של לוריאל, על התמונות של המסקרות.
אני מקווה שנהנתן והפוסט עזר לכן. כמובן שאם יש שאלות, הערות, ובקשות - התגובות מחכות לכן. אפשר גם לשאול בדף הפייסבוק של הבלוג. שיהיה שבוע טוב לכולן, וחג שמח ! 3>

10 תגובות:

  1. פוסט מעניין ומועיל!
    אלו באמת המוצרים הבסיסיים לנערות למראה טבעי, וגם אלה שאני השתמשתי בהם בתור נערה.
    חוץ מהקונסילר, שלא השתמשתי מתחת לעיניים (כ לא הייתי צריכה), אלא היה לי קונסילר עם כיסוי גבוה יותר שמתאים לכיסוי פצעונים שיוצאים מדי פעם... :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! כיף לשמוע את זה ממך :)
      אני הייתי הפוכה ממך, כהויות מציקות (עדיין) וחצ'קונים שואף ל-0 (גם עדיין, טפוטפוטפו)

      מחק
  2. אני חושבת שאילו עצות טובות :) סה"כ זה באמת הבסיס של הבסיס למי שרוצה להכנס לעולם הזה ולא לחטוף "פנס בעין" (אולי ליטרלי ;)).
    אצלי זה היה קצת אחרת.. בגיל 26-27 חברה שלי (שהקטנה ממני במשהו כמו 4 שנים והתחילה לעבוד במקום עבודה "רציני" שהרוב בו מבוגרות ממנה) הציעה לי שנעשה קורס איפור ביחד. היא קראה קצת בפורום איפור בתקופה ההיא, עשתה בירורים ובסופו של דבר בין קורס במאדינה למאק בחרנו במאדינה. בעצם מאז, אני מתאפרת כל יום. ברור שיש ימים שלא בא לי וכאלה.. אבל בסופו של דבר, זה הפך לשיגרה שלי. היו לי שני דפים שקיבלתי (ומילאתי שם) על מה עושים קודם, איזה שלב ואיך בדיוק משתמשים במברשות וכו' (קצת מצחיק אבל באשכרה השתמשתי בזה לפחות איזה שבועיים), ולאט לאט התחלתי להכנס לפורום איפור וללמוד שם. היום אני קוראת בלוגים וצופה בסרטוני יוטיוב בשביל קצת לשדרג את עצמי, ללמוד עוד ולהפתח כי ללא ספק זה הפך לתחביב עיקרי שלי. ברור לי שעבור רוב הנשים זה תהליך שעושים בבוקר בשביל קצת להדגיש וזה הכל. ולכן ללא ספק עבור רוב הנשים אני חושבת שלהתחיל בבסיס והכי הרבה להוסיף לאט לאט עם הזמן נכון יותר מאשר - כמוני - להתחיל מ"הכל בבת אחת".

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :)
      הסיפור שלך דווקא מעניין, להתחיל את הכל בבת אחת נשמע מסובך וארוך, וזה דורש הרבה יותר השקעה מלהתחיל לאט ולהתרגל לכל דבר, ללמוד מה באמת מתאים לך ולא רק מה שהתאימו לך בחנות.גם הדרכות כאלו זו דרך טובה להתחיל להתאפר \ ללמוד להתאפר, רק שזה באמת נשמע יותר נכון להתחיל לאט ולא ליישם הכל ביחד כל בוקר.
      ובכל מקרה, יצא טוב, כי אני בטוחה שאני לא היחידה שנהנית מהנוכחות שלך בפורום ומהבלוג המקסים שלך!

      מחק
    2. תודה בחזרה :)

      אני חושבת שרוב הנשים או אולי צריך לומר הבחורות, מתחילות להתאפר קלות בגיל הנעורים. אני לא התאפרתי אז, לא ידעתי מהחיים שלי. אולי עפרון שחור ולא מחמיא.. לא מעבר.. היום גם יש יותר מודעות ויותר אפשרויות שאולי אז היו פחות, ובכלל, הייתי חצי טום-בוי.
      במקום מסוים חצי קינאתי (אולי מבלי להודות) בבחורות אחרות שיודעות איך להחזיק מברשות, ששמות מסקרה (שאני לא העזתי אפילו), רציתי לדעת יותר, אבל לא היה לי מקור מידע מספיק זמין ומסביר.
      הקורס במאדינה לימד אותי את כל הבסיס. דברים שאולי בנות אחרות יודעות - ואני לא ידעתי. מה מורחים על הפנים - קרם פנים, מקדם הגנה. הנחה של מייקאפ ופידור מעל בכדי להעלות את העמידות. איך מניחים סומק, איך מניחים ברונזר - שאת שני אילו לקח לי זמן ללמוד לעשות נכון. איפור העיניים שלי דאז היה מאוד צבעוני אבל בסופו של דבר כן רך יותר מהאיפורים היותר נועזים שלי היום. אני חושבת שזה הרצון איכשהו "להדביק את הפער" שהוביל אותי למקום שאני נמצאת בו היום.

      מחק
  3. כל הכבוד פושט מעניין ושימושי שיהיה חג שמח

    השבמחק
  4. אחלה עצות. בחרת באמת את המוצרים הבסיסיים שקל "לתפעל" ויכולים לשדרג מאוד את המראה. אני חושבת שהם טובים גם בשביל מישהי שרוצה להתאפר רק בקטנה, ולא רוצה להשקיע הרבה זמן בטכניקות או במוצרים. ויכולה ככה להתאים את האיפור גם ליומיום וגם לשדרג אותו קצת לערב, בלי לשפוך כסף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! וצודקת, פחות חשבתי על כאלו שמנסות להישאר על איפור בסיסי וזה דווקא יצא מתאים :)

      מחק
  5. אלה באמת המוצרים הבסיסיים שבהם אני התחלתי להשתמש לפני כשנתיים-שלוש
    על ההתחלה יש כל כך הרבה אפשרויות שזה נחמד לקרוא פוסטים ולדעת עם איזה מוצרים כדאי להתחיל (:

    השבמחק